Європейський тиждень мобільності: "Слово має тролейбус"

news img


У рамках Європейського тижня мобільності відбулася динамічно-статична екскурсія «Слово має тролейбус» на єдиному у Львові тролейбусі №168, який оснащений системою автономного ходу.

фото Володимир Караїм

Основною метою сьогоднішньої мандрівки було показати, що попри цікаві історичні тренди на різке скорочення тролейбусного руху у світі, перспективи цього виду громадського транспорту у Львові є.

«Однією з яскравих сторінок у розвитку громадського транспорту Львова є історія тролейбуса. 27 листопада 2022 р. виповнилося 70 років з часу побудови та впровадження тролейбусної мережі у Львові. Незважаючи на те, що тролейбус за цей час досягнув значного поширення, тема його появи та розвитку у нашому місті залишається недостатньо вивченою і невідома широкому загалу. Історія одного з видів регулярного міського громадського транспорту нашого міста є важливим напрямком досліджень відділу Музей історії науки і техніки» – зізнається екскурсовод та давній друг львівського електротранспорту Олександр Арістархов, старший науковий співробітник відділу історії науки і техніки у Львівському історичному музеї.

фото Володимир Караїм

Маршрут екскурсії «Слово має тролейбус» поєднав три принципово різні теми: історично-дослідницьку (ділянки та особливості старих маршрутів, які давно припинили свою роботу), практично-дослідницьку (ділянки, які важкодоступні для тролейбусів, враховуючи кут повороту) та реалістично-футуристичну (складність у тролейбусному русі сьогодні та його перспективи у майбутньому).

Фото Володимир Караїм

«На початку цього року, коли вимушено на тиждень тролейбуси припинили рух через майже стовідсоткове заледеніння контактної мережі, наші пасажири, як і уся транспортна система Львова відчули це. Неймовірно цінний висновок, який ми тоді здобули – це безпрецедентне терпіння, підтримка та повага від наших пасажирів. При таких реаліях є підстави говорити, що тролейбусний рух Львову потрібен, його потрібно розвивати та удосконалювати», каже Ольга Бачинська, речниця ЛКП «Львівелектротранс».

Фото Володимир Караїм
Фото Володимир Караїм


Фото - Володимир Караїм


Трішки статистики:

Станом на кінець 2022 р кількість тролейбусних машин у ЛКП «Львівелектротранс» складає 116, довжина контактної мережі тролейбуса у Львові в «однорядному» обчисленні - 135,2 км

У 2022 році пробіг тролейбусів Львова був 3,510 млн км, за цей час було перевезено 38,552 млн пасажирів.

За 8 місяців 2023 року пробіг тролейбусів Львова склав 2,389 млн км, за цей час було перевезено 32,661 млн пасажирів. Для порівняння за аналогічний період у 2021 році пробіг тролейбусів Львова склав 2,441 млн км, за цей час було перевезено 24,239 млн пасажирів.


Технічна довідка:

Тролейбус № 168. Дата введення в експлуатацію 1.10.2020р.

Переоснащення тролейбуса системою автономного ходу - січень 2023р.

Із січня 2023р. (по сьогодні) - проходить випробування на різних маршрутах міста Львова.

Максимальна відстань руху завантаженого тролейбуса № 168 з автономним ходом, на міському маршруті в режимі АХ (автономного ходу) з кліматизацією в салоні і при співвідношенні довжини ділянок маршруту руху тролейбуса з автономним ходом під контактною мережею (зарядка) і в режимі АХ - не менше 15км.

Співвідношення довжин ділянок маршруту руху тролейбуса з автономним ходом під контактною мережею (зарядка) і в режимі АХ – 2 км : 1 км.

Максимальний ухил, що долає завантажений тролейбус з автономним ходом – не менше 80‰.

Максимальна швидкість руху завантаженого тролейбуса з автономним ходом на горизонтальній ділянці шляху –не менше 50 км/год.

Час розгону завантаженого тролейбуса з автономним ходом на горизонтальній ділянці шляху до швидкості 45 км/год – 20 с.

Сповільнення завантаженого тролейбуса з автономним ходом при задіюванні зносостійкої гальмової системи (електрогальма) на горизонтальній ділянці шляху – не менше 0,8 м/с2

21.09.2023